سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در محضر خدا
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94 مرداد 15 توسط بنده خدا
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان:
 
موضوع هسته‌ای به‌وسیله مسئولان در حال پیگیری است و نباید موجب دودستگی در مردم شود/ سیاست‌های ما در منطقه کاملاً در مقابل امریکاست (1394/04/27 - 12:59)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان کشور، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، وحدت و یکپارچگی را نسخه شفابخش دنیای اسلام خواندند و با تأکید بر اینکه جنگ های مذهبی و طائفه ای کنونی در منطقه با هدف منصرف کردن ذهن ملتهای مسلمان از رژیم صهیونیستی، طراحی و تحمیل شده است گفتند: سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه کاملاً در نقطه مقابل سیاستهای استکبار و در رأس آن امریکا قرار دارد و ایران به هیچ وجه به آمریکا اعتماد ندارد زیرا سیاستمداران آمریکایی در کمال بی صداقتی و بی انصافی هستند.
ایشان با تبریک عید سعید فطر، به شرایط تأسف بار دنیای اسلام و نبود وحدت و یکپارچگی اشاره کردند و افزودند: تفرقه و اختلافات کنونی در منطقه، غیرطبیعی و تحمیلی است و علما، روشنفکران، مسئولان دولتها، سیاستمداران، و زبدگان و نخبگان دنیای اسلام باید متوجه دست خائنان امت اسلامی در این تفرقه ها و اختلاف ها باشند.
رهبر انقلاب اسلامی درخصوص چرائی غیرطبیعی  بودن این اختلافها، به سابقه طولانی همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کردند: اگر امت اسلامی یکپارچه بود و بر مشترکات خود تأکید می کرد، قطعاً در سپهر سیاست جهانی یک قدرت منحصر بفرد بود اما قدرتهای بزرگ برای حفظ منافع خود و حفظ رژیم صهیونیستی، این اختلاف ها را به امت اسلامی تحمیل کرده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تنفر موجود در میان مسلمانان نسبت به رژیم صهیونیستی با وجود گرایش برخی افراد در دولتهای اسلامی به این رژیم نامشروع گفتند: قدرتهای استکباری با همکاری افراد ناباب در برخی دولتهای اسلامی، برای منصرف کردن ذهن ملتهای اسلامی از رژیم صهیونیستی، جنگ های مذهبی را طراحی و سازمانهای جنایتکاری همچون القاعده و داعش را راه اندازی کردند.
ایشان با یادآوری اعتراف برخی مقامات امریکایی درخصوص نقش دولت امریکا در راه اندازی و گسترش داعش، تشکیل ائتلاف ضد داعش را غیرقابل باور خواندند و تأکید کردند: سیاست قدرتهای استکباری در منطقه آشکارا خائنانه است و همه باید متوجه این موضوع باشند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران در منطقه نقطه مقابل سیاست استکبار است، به موضوع عراق اشاره کردند و گفتند: سیاست استکبار در عراق، سرنگونی دولت برآمده از رأی مردم، ایجاد درگیری میان شیعه و سنی و در نهایت تجزیه عراق است اما سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق، حمایت و تقویت دولت برآمده از انتخابات، ایستادگی در مقابل عوامل جنگ داخلی و اختلاف و حفظ تمامیت ارضی عراق است.
حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص سوریه هم خاطرنشان کردند: سیاست استکبار در سوریه تحمیل اراده ای خارج از اراده ملت و سرنگونی دولتی است که قاطع و صریح در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است اما جمهوری اسلامی ایران، دولتی را که شعار و هدف و نیت آن ایستادگی در مقابل صهیونیستها است، برای دنیای اسلام مغتنم می داند.
ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه همچون عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین بدنبال منافع شخصی خود نیست بلکه معتقد است، تصمیم گیر اصلی در این کشورها، ملتها هستند و دیگران حق دخالت و تصمیم گیری ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی به تقابل سیاست استکبار و سیاست نظام اسلامی در قبال لبنان نیز اشاره کردند و افزودند: نظام استکبار و در رأس آن امریکا، سالها در قبال اشغال بخشی عمده ای از خاک لبنان بوسیله رژیم غاصب صهیونیستی سکوت همراه با رضایت اختیار کرده بود اما به محض آنکه یک گروه مقاومتِ مؤمن و فداکار که از شریف ترین گروههای دفاع ملی در سطح جهان است، در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاد و آنها را از خاک لبنان بیرون کرد، این گروه را تروریست خواند و به دنبال نابودی آن نیز است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه علت حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت لبنان، شجاعت و فداکاری و ایستادگی واقعی آنان در مقابل متجاوزان است، گفتند: امریکاییها مقاومت لبنان را تروریست می خوانند و ایران را به دلیل حمایت از حزب الله لبنان، حامی تروریست می داند در حالیکه ترویست واقعی خود آمریکاییها هستند که داعش را ایجاد کرده اند و از صهیونیست های خبیث نیز حمایت می کنند و باید برای حمایت از تروریسم محاکمه شوند.
رهبر انقلاب اسلامی به موضوع یمن و تقابل سیاستهای استکبار و سیاست نظام اسلامی ایران نیز اشاره کردند و افزودند: در یمن، امریکا از رئیس جمهوری که برای ایجاد خلاء سیاسی در حساس ترین شرایط استعفا و از کشورش فرار و از یک کشور دیگر درخواست حمله به مردمش را کرد و از کشتار مردم بیگناه و کودکان یمن، حمایت می کند و با مستبدترین رژیم ها که به ملت خود اجازه شنیدن نام انتخابات را نمی دهند، دست دوستی می دهد و در عین حال جمهوری اسلامی ایران را که از صدر تا ذیل آن با انتخابات عجین است، نظام مستبد می خواند!
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: سیاستمداران امریکایی در نهایت بی انصافی سخن می گویند و واقعیات واضح را با کمال وقاحت انکار می کنند.
ایشان خاطرنشان کردند: اینکه گفته می شود به امریکاییها نمی توان اعتماد کرد به خاطر همین است زیرا آنها هیچ صداقتی ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در همین آزمایش دشوار مذاکرات هسته ای که رئیس جمهور و دست اندرکاران دیگر زحمت کشیدند، بارها شاهد بی صداقتی امریکایی ها بودیم که خوشبختانه مسئولان با آنها مقابله کردند و در مواردی برخوردهای انقلابی انجام دادند که حالا باید ببینیم سرانجام این موضوع چگونه خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه نسخه راه حل مشکلات دنیای اسلام و همچنین هریک از کشورهای اسلامی بطور جداگانه، حفظ وحدت و یکپارچگی است، خاطرنشان کردند: ملت ایران نیز باید متحد باشد و قضایای هسته ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود زیرا موضوع هسته ای بوسیله مسئولان مربوطه خود در حال پیگیری است و مسئولان بدنبال منافع ملی هستند.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده رسانه های بیگانه برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در کشور، تأکید کردند: تنها راه مقابله با این تلاشها، تقوای عمومی و ملی و مصونیت سازی درونی با افزایش اقتدار داخلی از طریق تقویت ایمان، علم و صنعت و فرهنگ است.
پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری در سخنانی با تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان، ماه رمضان را ماه آزمون ایمان و ماه ایستادگی، مقاومت و بردباری دانست و گفت: رمضان امسال ماه همدلی و هم‌صدایی و ماه بازگشت به فطرت پاک انسانی بود.
وی با بیان اینکه در رمضان امسال با دعای خیر مردم، مقاومت 12 ساله ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها به ثمر نشست، افزود: دولت بر مبنای نقشه راهی که مقاومت و اراده ملت ایران ترسیم کرده بود و با هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت همه ارکان نظام و قوا و همچنین با مجاهدت و فداکاری فرزندان ملت در عرصه دیپلماسی توانست حقوق ملت بزرگ ایران را بر کرسی بنشاند.
آقای روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، قدرت نوین دیگری به نام توان دیپلماسی و قدرت مذاکره را به رخ جهانیان کشیده است، به حوادث منطقه اشاره و با بیان اینکه امسال رمضان سختی بر همسایگان و کشورهای منطقه از عراق و سوریه و یمن گرفته تا فلسطین و لبنان و افغانستان و پاکستان گذشت، خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی حمایت از همه مظلومان و ایستادگی در برابر همه ستمگران است.




قالب وبلاگ